Direktlänk till inlägg 22 februari 2015

Anonymous starts talking

Av Silent Screem - 22 februari 2015 21:13

 

Någon måste börja prata om hur landet ligger. Och jag kommer vara en av dem som gör det, saker som ska lyftast och framföras och mer än gärna disskuteras!
Hur vården behandlar sina patienter, hur de får dem att till och med få dem må sämre.
"stoppa i dem lite piller så blir de bra"

vad är det för vård?

Jag gick in i väggen efter att slitit hårt på timme för landsting och kommun inom vården.

De sa bara SMACK så rasade hela världen. Jag började gå på hälsocentralen och fick komma till en underbar psykolog vi pratade massor. Sedan fick ja träffa en läkare som satte in mig på antideprissivt. 
So far so good. Fick komma till en sjukgymnast som skulle lära mig om kroppskännedom vilket var lärande men hjälpte inte hjärnan så mycket. Därifrån fick ja prova avslappningsbad i varmt vatten, men det gjorde mig bara mer stressad.
Sedan fick ja börja på gym men där började de dala nedåt, fick börja på KBT tillslut men där blev det inte många timmar innan jag åkte in på psyk. Jahapp... då började den resan.. jag vet inte ens vart jag ska börja..
låg inne 3 veckor första gången, i dag när ja läser journalen från första tiden så såg personalen mig som att jag var på hotell. att ja va där för att vila upp mig. OM jag behöver vila upp mej så är psyk mitt sista val att betala för att vara på och "vila"

jag var och förblev oförstådd och mer frustrerad blev jag.

blev utskriven på egen begäran då ja har mitt barn att ta handt om, och att sitta där på psyk och inte kunna vara med min son gjorde mig sämre. Därefter fick ja komma till Öppenvården i min kommun där de då skulle göras en utredning. Denna utredning visade att jag hade ADHD på något konstigt vis. Finns inget hyper i min kropp alls. ADD möjligtvis.. well well...  fick en fin bra kontaktperson att prata med och vi klickade direkt.  men app app app kom dr och peka med fingret, nu skulle ja fortsätta min Öppenvårdskontakt i annan kommun. '

jaha?

sagt och gjort jag slussades iväg 1h resväg till annan Öppenvårdsmottagning, där började helvetet ta eld..

det tar jag i  nästa inlägg.....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Silent Screem - 25 februari 2015 15:09

jag kunde inte låta bli att fortsätta allt blev så luddigt.från jul fram till nu har jag fått höra mycket som jag aldrig trodde jag skulle få höra av en som jobbar i vården och att hjälpa människor."du är ju så sjuk du kan ju inte sluta med medicinen...

Av Silent Screem - 25 februari 2015 14:48

Ja.. det börjar närma sig nu med stormsteg, snart är det dax för SIP möte med öppenvården mig och regionschefen för psyk. Jag har kallat till detta möte pga hur öppenvården har behandlat mig och hur de sköter sitt arbete. jag är inte petig men ja...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards